Om os

Hvad står vi for?

I Kunstterapeutforeningen.dk har vi fokus på fællesskab, inspiration, erfaringsudveksling og faglig udvikling indadtil - og udadtil på vækst og udbredelse af kunstterapi i Danmark. Vi rummer alle fagligt forankrede tilgange til kunstterapi. De skabende processer er kernen i kunstterapi, og den udvikling, de kan sætte i gang hos mennesker, er vores fælles brændpunkt.

I foreningen arbejder vi for at integrere det kunstterapeutiske felt i Danmark. Vi har fokus på det, der forbinder os, og på hvordan vi kan bruge forskellighederne til inspiration og udvikling. Vi ønsker at løfte og udvikle kunstterapi henimod at blive et samlet, synligt og anerkendt fag - med plads til forskellighed, udvikling - og masser af kreativitet.

Vi opfordrer vores medlemmer til at arbejde professionelt, ansvarligt og etisk ud fra egen uddannelse, erfaring og forudsætninger - og altid ud fra en fagligt funderet vurdering af klienter, patienter, elever eller deltageres behov.

Vi byder alle med interesse og relevant uddannelse varmt velkommen i Kunstterapeutforeningen.dk!

Bliv medlem af foreningen og ….

• Deltag i vores weekend-kur, kurser og inspirationsdage til reduceret pris.

• Vær med i et aktivt netværk af kunstterapeuter, både fysisk og online.

• Kom med i foreningens udvekslingsforum på Facebook: KTF- medlemsgruppen.

• Gør dig synlig som kunstterapeut på vores hjemmesides henvisningsliste.

• Modtag foreningens nyhedsmail.

• Vær med til at præge foreningen og kunstterapi i Danmark.

• Få mulighed for at deltage i den årlige generalforsamling og stille forslag og stemme.

Føler du dig alene som kunstterapeut?

Savner du kolleger og nogen at udveksle om kunstterapi med? Så har du det til fælles med mange andre kunstterapeuter.

Vi tilbyder et fagligt fællesskab, hvor du kan møde andre kunstterapeuter.

“Jeg er med i foreningen, fordi det giver en fornemmelse af fagligt fællesskab. F.eks. når vi mødes til den årlige weekend-kur og udveksler erfaringer. Det er inspirerende og holder liv i den bevægelse, der altid må være, når man arbejder med mennesker.”

— Anni Bjørn, kunstterapeut

Hvem kan blive medlem?

Alle uddannede kunstterapeuter og kunstterapistuderende fra nuværende og tidligere kunstterapiuddannelser i ind- og udland med fastsatte krav om teori og metoder, praktik, supervision, egenterapi og mulighed for eksamen.

“Vi har brug for at være i verden med andre, vi kan spejle os i. Der er brug for et stabilt netværk for kunstterapeuter, en forening, hvor der er nogen at snakke med om kunstterapi, arbejdsliv, muligheder. Hvor man kan få inspiration og dele erfaringer.”

— Randi Friis Nielsen, kunstterapeut

Info til medlemmer

Dit medlemsskab skal fornyes hvert år i januar, uanset hvornår på året du blev medlem.

Ønsker du at melde dig ud af foreningen, så send en mail til kunstterapeutforeningen@gmail.com. Herefter vil du være udmeldt.

Skriv også, hvis du vil afmelde nyhedsmailen fra foreningen, ellers vil du fortsat modtage den.

Udover bestyrelsen findes forskellige arbejdsgrupper. Det kan du læse mere om under bestyrelsen og under aktiviteter.

Som medlem af Kunstterapeutforeningen.dk kan du komme på vores henvisningsliste på hjemmesiden og være synlig på
“Find kunstterapeut.”

Vil du på henvisningslisten?

Jeg er med i foreningen for kollegial sparring, fortsat udvikling,
nye idéer og masser af kreativitet.

— Karin Everdinck, kunstterapeut

Læs om kunstterapeutforeningens etiske retningslinjer

Datasikkerhed